Domino’s blijft investeren in verdere groei

Toekomst van bezorgen: dichtbij de klant, persoonlijk en duurzaam

Feiten en cijfers.PNG
  • PNG
Feiten en cijfers.PNG

Berchem, 23 februari 2022 – Domino’s Pizza Enterprises (DPE) moedermaatschappij van Domino’s Pizza België blijft inzetten op lange termijn groei van het bedrijf. Dat maakte s ’werelds grootste pizzaketen ter wereld gisteren bekend tijdens de publicatie van haar halfjaarcijfers. Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), rapporteerde een positieve omzetgroei in het afgelopen halfjaar binnen Europa met een omzet +15,3% tot €502,1m (+3,6% SSS), EBIT $49,7m (+11,5%). Domino’s opende in Europa 39 nieuwe winkels.

Europe CEO Andre ten Wolde: "Het bestelgedrag van consumenten is door COVID-19 blijvend veranderd. Het afhaalpercentage van maaltijden ligt nog steeds onder het niveau van voor de pandemie. Tegelijkertijd zien we het aantal bezorgbestellingen toenemen. Die groei is grotendeels afkomstig van nieuwe klanten. Ik ben enorm trots op onze franchisenemers en teamleden, die ondanks de nodige uitdagingen zoal bezetting van personeel  hebben laten zien dat we nog steeds de nummer 1 in bezorgen zijn.”

398181-store_lowres-3cc41d-original-1627902216.jpg
  • jpg

Toekomst van bezorgen

Domino’s kijkt met veel vertrouwen naar de toekomst. Komende jaren blijft de keten inzetten op verdere uitbreiding van haar winkelnetwerk. Ringo Joannes, CEO Domino’s België vertelt: “Met het openen van nieuwe winkels, verkleinen we bezorggebieden. Hierdoor zijn we instaat om nog sneller en op een duurzame wijze te bezorgen. Een tweede essentiële factor in maaltijdbezorging is personalisering. Voor de zomer lanceren we ons nieuwe bestelplatform en mobiele app. Waar of hoe je bestelt: we maken bestellen gemakkelijker én persoonlijk doordat beide platformen volledig zijn ingericht op basis van jouw favoriete smaken en voorkeuren.”

In een krappe arbeidsmarkt is het binden van talent belangrijker dan ooit. Ringo vervolgt: “Onze teamleden hebben ongelofelijk veel passie voor het bedrijf en hebben de ambitie om zichzelf op persoonlijk- als werkgebied verder te ontwikkelen. Onze trainingen, opleidingen en interne netwerk events zijn dan ook gericht op lange termijn investering van talenten en hen de kans te bieden om mee te groeien met ons bedrijf.”

  • jpg

Gerelateerde thema's

Ontvang exclusief nieuws

Ben je een journalist? Of werk je voor een dagblad, tijdschrift of blog?
Schrijf je in en krijg als eerste toegang tot ons nieuws.

Meld je aan

Ontvang het laatste Domino's Belgium nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL