BESTEL ONLINE
Of

Afhalen

PERSBERICHT

Berchem, 6 januari 2020- Domino’s Pizza kent zijn klassiekers… de échte Belgische klassiekers. Vanaf vandaag vind je in de 94 vestigingen over het hele land de eerste pizza in de reeks ‘Classique de Belgique’: de vol-au-vent pizza. Een smakelijke en verrassende variant op een van dé favoriete klassieke gerechten van de Belgen.

Tyla Robinson, pizza chef bij Domino’s vertelt: “Belgen zijn dol op hun klassieke Belgische gerechten. Stoofvlees, asperges, mosselen met friet, maar ook vol-au-vent blijft een topgerecht en is standaard terug te vinden op de menukaart van haast elke brasserie. Met de ‘Classique de Belgique’ pizza’s brengen we een ode aan de smakelijke Belgische keuken en toveren we de meest iconische gerechten om tot een verrassende pizza. De eerste in het rijtje is dus de vol-au-vent pizza!”

De vol-au-vent pizza komt er in drie varianten:

• Vol-au-vent Deluxe: met kip, champignons, lente ui, crème fraîche en gehaktballetjes
  • Vol-au-vent: met kip, champignons, lente ui en crème fraîche
  • Fungilicious: de vegetarische variant van Vol-au-Vent

Wist je trouwens dat:

• Vol-au-vent dankt zijn naam aan het luchtige bladerdeeggebakje waarin de kippenragout geserveerd wordt. De 19e -eeuwse Franse chef Marie-Antoine Carême bedacht het gebak als alternatief voor de kruimel- en korstdegen. Het resultaat was een koekje zo licht dat het zou kunnen wegvliegen door de wind. Et voilà: de term vol-au-vent was geboren.
  • Enkel in België en Zwitserland wordt de term vol-au-vent gebruikt als benaming voor het populaire gerecht. In Frankrijk duidt de term nog steeds op het bladerdeeggebak.
  • Naast vol-au-vent staat het gerecht ook bekend als koninginnehapje of videe. Dat laatste omwille van het feit dat er na het bakken een restje ongebakken deeg in het koekje achterblijft dat moet worden leeggemaakt. Videe komt van het Franse werkwoord ‘vider’ (leegmaken).

Over Domino’s Pizza

Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 16.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1993 in België gevestigd en heeft meer dan 90 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 20 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza België maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België, Nederland en Denemarken. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.be.

PublicWebsiteResponsive V1.0.0-(0.0.0.0) [RD0003FF1374BD - 10.107.53.12 - WEU]